MEB ve UNICEF İş Birliği ile 2. Eğitmen Eğitimi Programı Başladı

Yazıcı-dostu sürüm

Yunus Emre Enstitüsü, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğiyle “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi” Eğitmen Eğitimi programı düzenlendi.

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğiyle yürütülen “Hızlandırılmış Eğitim Projesi” (HEP) kapsamında Halk Eğitim Merkezlerinde açılan Türkçe kurslarında görevli öğretmenler, Yunus Emre Enstitüsü tarafından düzenlenen eğitim programında Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili eğitim alacaklar.

Programa, Suriyeli çocuklara sunulacak eğitim imkânlarının kalitesinin artırılması ve geçici koruma altındaki Suriyelilerin topluma uyum sürecinde karşılaştıkları dil engelini aşmaları amacıyla yürütülen “Hızlandırılmış Eğitim Projesi” (HEP) kapsamında sahada görevli 61 öğretmen katıldı.

26 Şubat 2019 tarihinde, Başkent Öğretmen Evi’nde gerçekleştirilen program, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Dairesi HEP Proje Koordinatör Yardımcısı Suna Tarhan, Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNİCEF) Sorumlusu Gözde Öztürk Nur ve Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Müdürü Prof. Dr. Yavuz Kartallıoğlu’nun açış konuşmaları ile başladı.

HEP Proje Koordinatör Yardımcısı Suna Tarhan konuşmasında ülkemizde geçici koruma altındaki 10-18 yaş arasında bulunan Suriyeli çocuklardan ilk aşamada 20 bin, toplamda 50 bin kişinin telafi eğitimi sonucunda örgün eğitim sistemiyle ilişkilendirilmesinin hedeflendiğini belirtti.

UNİCEF Sorumlusu Gözde Öztürk Nur, programların 12 ilde 75 Halk Eğitim Merkezinde uygulanmakta olduğunu kaydetti. Yaygın Eğitim Programı’nın HEP bileşeni MEB ile birlikte hayata geçirildiğini aktaran Nur, programın okul dışındaki 20 bin mülteci çocuğun HEP’in ilgili seviyelerini tamamladıktan sonra yaşlarına uygun örgün ve yaygın eğitim fırsatlarına yönlendirilmelerinin amaçlandığı bilgisini paylaştı.

Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Müdürü Prof. Dr. Yavuz Kartallıoğlu da Enstitünün yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanındaki tecrübelerini paylaşmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Yurt dışındaki yüzü aşkın irtibat noktasında çeşitli çalışmalar gerçekleştirildiğini hatırlatan Kartallıoğlu, yurt içinde de geçici koruma altındaki Suriyelilerin topluma uyum sürecinde karşılaştıkları dil engelini aşmalarına yönelik yürütülen çalışmalara katkı sunmaya devam edeceklerini aktardı.

26 Şubat – 01 Mart 2019 tarihleri arasında Ankara’da gerçekleşecek programda katılımcılar Yunus Emre Enstitüsü uzmanları ile akademisyenler tarafından verilen teorik ve pratik eğitimlere katılacaklar.

Program kapsamında bulunan ders başlıkları ise şöyle:

  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel İlke ve Kavramlar,
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme – Konuşma – Okuma- Yazma Becerileri,
  • Sınıf İçi İlişkiler ve Sınıf Yönetimi,
  • Tematik Yaklaşım ve Kelime Öğretimi,
  • İlk Ders,
  • Yöntem ve Yaklaşımlar,
  • Kültürel Öğelerin Kullanımı ve Kültürlerarası Etkileşim,
  • Türkçe Öğretiminde Oyunlar,
  • Türkçe Öğretiminde Drama Tekniğinin Kullanımı,
  • Materyal Seçme ve Hazırlama,
  • Okuma Yazma Öğretimi,
  • Sınav Hazırlama - Uygulama -Değerlendirme Teknikleri,
  • Dil Öğretiminde Teknolojinin Etkin Kullanımı.