MEB ve UNICEF İş Birliğiyle “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi” Eğitim Programı

Yazıcı-dostu sürüm

Yunus Emre Enstitüsü, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğiyle “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi” Eğitmen Eğitimi programı düzenlendi.

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğiyle yürütülen “Hızlandırılmış Eğitim Projesi” (HEP) kapsamında Halk Eğitim Merkezlerinde açılan Türkçe kurslarında görevli öğretmenler, Yunus Emre Enstitüsü tarafından düzenlenen eğitim programında Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili eğitim aldı.

Programa, Suriyeli çocuklara sunulacak eğitim imkânlarının kalitesinin artırılması ve geçici koruma altındaki Suriyelilerin topluma uyum sürecinde karşılaştıkları dil engelini aşmaları amacıyla yürütülen “Hızlandırılmış Eğitim Projesi” (HEP) kapsamında sahada görevli 60 öğretmen katıldı.

12-15 Şubat 2019 tarihleri arasında Ankara’da düzenlenen eğitim programında katılımcılar Yunus Emre Enstitüsü uzmanları ile akademisyenler tarafından verilen teorik ve pratik eğitimler kapsamında; Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel İlke ve Kavramlar, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi, Sınıf İçi İlişkiler, Kelime Öğretimi, Kültürler Arası Etkileşim, Suriyeli Bireylere Okuma Yazma Öğretim Yöntemleri, Sınav Hazırlama, Uygulama, Değerlendirme Teknikleri ve Dil Öğretiminde Teknolojinin Etkin Kullanımı gibi pek çok başlık altında seminerler alarak atölye programlarına katıldılar.

Program, 15 Şubat 2019 tarihinde Başkent Öğretmen Evi’nde gerçekleştirilen kapanış töreni ile son buldu. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanı Murat Aşım, Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNİCEF) Temsilcileri Doç. Dr. Kamil Kurtul ve İbrahim Lubbad, Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Müdürü Prof. Dr. Yavuz Kartallıoğlu ile Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı HEP Koordinatörü Bora Civan’ın katılımlarıyla gerçekleştirilen kapanış töreninde, programa katılan öğretmenlere katılım belgeleri takdim edildi.

Kapanış töreninde konuşan Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanı Murat Aşım, savaş ve terör gibi sebeplerden ötürü ülkemize sığınan Suriyeli yetişkinlerin mesleki becerilerinin artırılması ve istihdamlarının sağlanabilmesinin yanı sıra Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunu destekleyici pek çok programın düzenlendiğini aktardı.

Halk Eğitim Merkezleri bünyesinde açılan yabancı dil olarak Türkçe öğretim kurslarının sayısının giderek arttığını dile getiren Aşım, 6 binden fazla Suriyeli çocuğun bu kurslar neticesinde eğitim sistemine dâhil edildiğini söyledi. Aşım: “Bu aynı zamanda 6 bin çocuğun yüreğine dokunmak anlamına gelir. Eğitim ortamının dışında kalan her çocuk risk altındaki çocuktur ve bu nedenle eğitim faaliyetleri hem o çocukların hem de ülkemizin geleceği açısından çok değerli ve önemlidir.” şeklinde konuştu.

UNICEF Temsilcisi Doç. Dr. Kamil Kurtul ise konuşmasında, alandaki ihtiyaçların tespit edilmesiyle sorunların çözümüne yönelik yeni girişimlerin olacağını kaydetti.  Özellikle uzun yıllar okula gitmemiş, eğitim sistemine girmiş olsa bile bir şekilde eğitimini bırakmak zorunda kalmış çocuklara yönelik yeni bir program geliştirilmesi ihtiyacının bu program sayesinde tespit edildiğini dile getiren Kurtul, konunun yeniden ele alınacağını aktardı.

Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Müdürü Prof. Dr. Yavuz Kartallıoğlu ise Türkiye’nin uluslararası alanda bilinirliğini ve güvenirliğini artırmak misyonu ile 100’ü aşkın irtibat noktasında çeşitli faaliyetler yürüten Enstitünün, yurt dışında yürütmekte olduğu çalışmaların yanı sıra yurt içinde de Türkçe öğretimi alanındaki mesleki gelişimin desteklenmesi amacıyla eğitim programları gerçekleştirdiğini belirtti. Kartallıoğlu, “Geçici koruma altındaki Suriyelilerin toplumumuza uyum sürecinde karşılaştıkları dil engelini aşmalarına yönelik, sahada görev yapan öğretmenlerimizin meslekî gelişimlerine katkı sunmak ve Enstitümüzün yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanındaki tecrübelerini sizlerle paylaşmak bizim için büyük bir mutluluktur.” ifadelerini kullandı.

Katılım belgelerinin takdim edilmesinin ardından, hatıra fotoğrafı çekimi ile program son buldu.