“Mobil Matematik Müzesi” Gaziantep’te

20/02/2018

Yunus Emre Enstitüsü, Cumhurbaşkanlığı himayelerinde başlattığı Türkiye Bilimsel ve Akademik İş Birliği Projesi (TABİP) kapsamında yürüttüğü Mobil Matematik Müzesi ile genç ve yaratıcı bireylere ulaşmaya devam ediyor.

Türkiye’nin tanıtımı için yürüttüğü kamu ve kültür diplomasisi faaliyetleri ile ülkeler arasında dostluk köprüleri kuran Yunus Emre Enstitüsü, uluslararası bilimsel ve akademik iş birliklerini güçlendirmek amacı ile başlattığı TABİP kapsamında hazırlanan Mobil Matematik Müzesi ile öncelikli olarak Türkiye’deki geçici barınma merkezlerinde koruma altına alınan Suriyeli çocuklarla buluşuyor.

6-18 yaş aralığında yaklaşık 45 bin kişiye ulaşılması hedeflenen Mobil Matematik Müzesi, Gaziantep’in Nizip ilçesinde bulunan konteyner kentteki çocukları bir araya getirdi. Matematik ile ilgili anlatımları ilgiyle takip eden Suriyeli öğrenciler, konteyner kent içerisine kurulan dev ekranda çizgi film izlemenin yanı sıra kendileri için düzenlenen farklı etkinliklere de katıldılar.

Matematiği keşfederek öğreniyorlar

Enstitü Başkanı Şeref Ateş, etkinlikleri yerinde takip etmek ve incelemelerde bulunmak üzere, Kudüs Üniversitesi Halk Sağlığı Dekanı Motasem Hamdan ve akademisyenlerin de bulunduğu bir heyet ile konteyner kenti ziyaret etti. İlçe Kaymakamı Kemal Şahin ve kamp idarecileri tarafından karşılanan heyet, Suriyelilere verilen hizmetlerle ilgili bilgi alarak, çocukların eğitim gördüğü okulları gezdi.

Burada açıklamalarda bulunan Enstitü Başkanı Ateş, Mobil Matematik Müzesi ile öğrencilere bilimi sevdirmeyi ve analitik düşünmelerini sağlamayı amaçladıklarını dile getirerek, önceliğin Türkiye’deki kamplarda kalan Suriyeli çocuklara tanındığını belirtti. Matematik Müzesi’nin Türkiye’deki ziyaretlerini tamamlamasının ardından yurt dışına çıkarılacağını kaydeden Ateş, "Matematik müzesi şu ana kadar farkı noktalarda oluşturan alanlarda 10 bin öğrenciye ulaşmış oldu. Burada öğrencilerimiz matematiği keşfederek ve dokunarak öğreniyorlar ve böylelikle yeni bir tecrübe ediniyorlar burada da misafirlerimizin çocukları da bu çalışamadan faydalanacaklardır. Müzeyi Suriyeli çocuklarla buluşturma sebebimiz ise ülkelerindeki olayların kendilerinde bıraktıkları izleri silmek ve bilimi rehber edinerek üretebileceklerini göstermektir" dedi.

Matematik Müzesi, verimli bir uygulama

Kudüs Üniversitesi Halk Sağlığı Dekanı Motasem Hamdan ise çalışmalardan dolayı Türk halkına ve devletine teşekkür ederek, Matematik Müzesi’nin, bilim öğretimi için verimli ve çok güzel bir uygulama olduğunu ifade etti. Filistin’de yapılan aynı uygulamanın oldukça faydalı olduğunu dile getiren Hamdan, projenin konteyner kentteki genç ve çocukların eğitimlerine katkı sunması temennisinde bulundu.

“Türkiye Bilimsel ve Akademik İş Birliği Projesi” (TABİP)

Yunus Emre Enstitüsü, Türkiye’nin kültür diplomasisi faaliyetlerinin yanı sıra bilimsel, akademik ve teknolojik alanda sahip olduğu imkân ve kapasiteyi dünyaya tanıtmak; Türkiye’nin bilimsel ve akademik etkileşim stratejilerini oluşturmak amacıyla “Türkiye Bilimsel ve Akademik İş Birliği Projesi”ni (TABİP) başlattı.

Cumhurbaşkanlığı himayelerinde hayata geçirilen TABİP kapsamında öncelikli olarak bir “bilim diplomasisi” oluşturulmasını hedefleyen Yunus Emre Enstitüsü, uluslararası ağlar ve diplomasi alanındaki tecrübesi doğrultusunda Türkiye’nin bilimsel ve teknolojik güçlü yönlerini uluslararası kamuoyuna tanıtırken dünyadaki gelişmelerin de yakından takip edilmesine katkıda bulunacak.  

“Mobil Matematik Müzesi”

Avrupa’nın en kapsamlı matematik müzelerinden Tales Matematik Müzesi’nin özel istasyonlarını içeren Mobil Matematik Müzesi, 35 adet özel matematik formül istasyon ile sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) deneyimi sunarak çocuklara matematiğin soyut dünyasında eşsiz bir deneyim yaşatıyor. Uzman eğiticiler eşliğinde düzenlenen farklı programlarla matematiğin sosyal hayatla entegre edilerek öğretilmesi ve sevdirilmesi hedefleniyor.