Yunus Emre Enstitüsü, Solfasol İlkokulunda Türkçe Sınıfı Açtı

03/10/2018

Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, ikinci kez ziyaret ettiği Ankara’nın Altındağ ilçesinde bulunan Solfasol İlkokulunda Türkçe sınıfının açılışını gerçekleştirdi.

Bölgede yaşayan Suriyeli çocukların ağırlıkta olduğu ilkokulun talebi üzerine daha önce “Resimlerle Kelime Öğreniyorum" kitabı ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine yönelik Enstitünün geliştirmiş olduğu yardımcı materyallerin öğrencilere hediye edildiği okulda, Yunus Emre Enstitüsü tarafından bu defa Türkçe sınıfı açıldı.

Solfasol İlkokulunda açılan Türkçe sınıfında öğrencilerle bir araya gelen Enstitü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, yaptığı konuşmada, iletişim için dilin en önemli araç olduğuna dikkat çekti. “Bu dünya çocukların. Onların düşünce ve anlam dünyasını ortaya koymaları için dili öğrenmeleri gerekiyor. Türkiye’de misafir olarak ağırladığımız savaş mağduru çocukların Türkçeyi eğlenerek öğrenmeleri amacıyla pilot proje olarak hazırlanan sınıfın örnek olmasını umuyoruz.” ifadelerini kullanan Ateş, çocukların Türkçeyi yaşayarak öğrenebilmeleri için benzer örneklerin arttırılması temennisinde bulundu.

Anadolu Ajansı (AA) muhabirine açıklamalarda da bulunan Prof. Dr. Ateş, yurt dışında Türkçeye olan ilginin her geçen gün arttığını kaydetti. Enstitü tarafından kurulan ve bugün sayısı 56’yı bulan kültür merkezlerinin yanı sıra üniversitelerin iş birliği ile yapılan Türkoloji projesi kapsamında verilen Türkçe kurslarına dünyanın her yerinden yoğun bir talep olduğunu söyledi.

Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla “Uzaktan Türkçe Eğitimi” platformunun da oluşturulduğunu vurgulayan Ateş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Şu anda dünyanın her tarafından 120 bin kişi, internet üzerinden ücretsiz bir şekilde Türkçe öğreniyor. Bunlara Türkiye’de yaşayan Suriyeliler de dâhil. Yunus Emre Enstitüsü olarak ürettiğimiz Türkçe öğretim materyallerini dünyanın her yanına ulaştırabiliyorsak ülkemize sığınan başta Suriyeliler olmak üzere göçmen çocuklarımıza da Türkçe öğretmek konusunda duyarsız kalamayız. Yunus Emre Enstitüsü olarak Bosna Hersek, Gürcistan ve Polonya gibi farklı pek çok ülkede, orta dereceli okullarda çocuklara Türkçeyi seçmeli ders olarak seçtiriyor ve bunun için kapsamlı bir çalışma yapıyorsak, mağduriyetleri gereği ülkemize gelen ve ülkemizde doğan yabancı kökenli çocuklarımıza da Türkçe öğretilmesi konusunda bir standart geliştirmemiz gerekiyor.”

Bu kapsamda, Solfasol İlkokulunda pilot proje olarak açılan Türkçe sınıfının, öğrencilerin Türkçeyi doğal ortamda öğrenmeleri amacıyla hazırlandığını ifade eden Enstitü Başkanı Prof. Ateş, savaş mağduru olan çocukların ülkemize yakınlık duyabilmeleri için önce konuştuğumuz dili anlamlandırmaları ve buna hizmet edecek Türkçe sınıfının da örnek teşkil etmesi gerektiğine dikkat çekti.

Programa katılan İlçe Milli Eğitim Müdürü Dr. Zülkarneyn Avcı ise Suriye’deki savaştan ötürü ülkemize sığınan çocuk misafirlerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmeleri amacıyla Yunus Emre Enstitüsünün hazırladığı eğitim materyallerinin önemli bir ihtiyacı karşıladığını ifade etti.

Solfasol İlkokulu Müdürü Bahattin Çetinkaya da tamamına yakınını Suriyeli çocukların oluşturduğu okul için hazırlanan sınıfın, eğitimlerine sunacağı katkıdan ötürü duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Anasınıfı, 1., 2. ve 3. sınıf düzeyinde tamamına yakını Suriyeli çocuklardan oluşan öğrencilerin daha eğlenceli ve kolay Türkçe öğrenmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan sınıfta Yunus Emre Enstitüsünün hazırlamış olduğu Türkçe Öğreniyorum, Çocuklar İçin Türkçe ve Resimlerle Kelime Öğreniyorum kitapları, dil öğretim afişleri; çeşitli yayınevlerine ait okuma kitapları, etkinlik kitapları, resimli sözlükler, kelime kartları, boyama kitapları, Karagöz ve Hacivat seti ve mangala, satranç gibi zekâ oyunları yer alıyor.