İstanbul’da “Uluslararası Film ve Televizyon Forum ve Fuarı” Düzenlendi

Yazıcı-dostu sürüm

Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) tarafından, 28 – 30 Eylül 2017 tarihleri arasında “IFTV – Uluslararası İstanbul Film ve Televizyon Forum ve Fuarı” düzenlendi. Ulusal ve uluslararası profesyonelleri, kamu temsilcilerini ve sivil toplum kuruluşlarını bir araya getiren fuarda 29 Eylül Cuma günü; Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş moderatörlüğünde İçerik ve Kültürel Etkileşim konulu bir panel gerçekleştirildi. Panelde kültür ihracatı ve kültürler arası iletişimde medyanın yeri konuşuldu.

Son üç yılda 75 ülkeden 6 bin ziyaretçi, 200 marka ve 150 konuşmacıya ev sahipliği yapan Uluslararası Film ve Televizyon Forum ve Fuarı (IFTV) 28 – 30 Eylül 2017 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleşti. Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) tarafından, T.C. Ekonomi Bakanlığı, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Tanıtım Fonu desteğiyle Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen, “IFTV – Uluslararası İstanbul Film ve Televizyon Forum ve Fuarı”nda; 29 Eylül Cuma günü saat 14.00’de “İçerik ve Kültürel Etkileşim” konulu bir panel gerçekleştirildi.

Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş moderatörlüğünde, kültür ihracatı ve kültürler arası iletişimde medyanın yeri ve öneminin ele alındığı panelin konuşmacıları arasında; Ürdün’ün en ünlü medya yapımcısı Bassam Hajjavi ve Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi, Yazar Prof. Dr. Zakir Avşar yer aldı. Ulusal ve uluslararası profesyonelleri, kamu temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarını bir araya getiren bu büyük buluşmanın ikinci gününde, ülkelerin kültür ihracatı kapsamındaki çalışmaları güncel örneklerle anlatıldı.

Kültür ihracatının en etkili aracı; medya
Küreselleşme ile birlikte yayıncılık sektörü, gelişen teknoloji ve araçlarla birlikte sınırları aşarak tüm dünyada karar vericileri etkiler hale geliyor. Yönetimlerin politikalarını ve icraatlarını halka tek duyurma kaynağı olan medya ise bu özelliği ile büyük bir güç edinerek toplumsal iletişimde vazgeçilemez bir yere sahip olmakta. Kültür ihracatının en etkili pazar yerine dönüşen medya kanalları, ülkelerin imajlarının belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Dünyada bu gelişmeler yaşanırken Türk medya sektörü de buna uyum sağlayarak son yıllarda tüm dünyada adından söz ettirmeyi başardı. Türkiye kendi dizilerini, programlarını ve formatlarını yılda yaklaşık 80 ülkeye ihraç ederek 250 milyon dolar gelir elde etme noktasına ulaştı.

“Yunus Emre Enstitüsü, kültür ihracatında önemli bir aktör”

Başbakan Yardımcısı Sayın Fikri Işık ve Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş'un katılımlarıyla açılışı yapılan fuar 3 gün sürdü. Yunus Emre Enstitüsü standını ziyaret eden Işık ve Kurtulmuş Yunus Emre Enstitüsünün kültür ihracatında önemli bir aktör olduğunu belirtti.

Fuara Türk filmleri ve dizileriyle tanınmış ünlü yönetmen, yapımcı ve oyuncuların da ilgisi büyüktü. Ünlü yönetmen, yapımcı ve senarist Derviş Zaim Yunus Emre Enstitüsü standını ziyaret ederek Enstitü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş ile gelecekte yapılacak projeler hakkında görüştü. Ünlü oyuncu Fadik Sevin Atasoy, Yunus Emre Enstitüsünün yurt dışında gerçekleştirdiği kültür sanat faaliyetlerini yakından takip ettiğini belirterek Enstitünün çalışmalarının oldukça başarılı olduğuna değindi. Devlet tiyatroları oyuncusu Emel Göksu da Yunus Emre Enstitüsünün standını ziyaret etti. Göksu, Enstitünün tüm dünyada başarılı bir şekilde Türkiye'yi, Türk kültürünü ve sanatını en iyi şekilde tanıttığını ifade etti.